…SE VA ÎNTÂMPLA CĂ TINERII O SĂ MOARĂ DE BĂTRÂNEȚE

“Ce se va întâmpla dacă tinerii nu merg la RĂZBOI?” se întreba Anca Murgoci, într un articol scris anul acesta, pe 13 februarie. Articolul il gasiti aici http://www.dcnews.ro/ce-se-va-intampla-daca-tinerii-nu-merg-la-razboi_467486.html
Acesta este răspunsul meu, din 14 februarie. Vă invit şi pe voi să răspundeţi la această întrebare, dacă vă preocupă subiectul.
…SE VA ÎNTÂMPLA CĂ TINERII O SĂ MOARĂ DE BĂTRÂNEȚE
De mic copil am privit războiul ca pe cea mai stupidă și de neînțeles preocupare a oamenilor mari. Visam cu ochii deschiși cum m-aș duce eu, mică și hotărâtă, și aș pleda pentru pace în fața mai marilor lumii. Și, bineințeles, i-aș convinge -varianta că nu i-aș convinge, nu exista (era probabil un fir de nisip în infinitul de galaxii în care respiră mintea unui copil). Îmi imaginam chiar și scenariul în care nici nu ar fi fost nevoie să pledez, ci doar să iau toți copiii lumii cu mine și să ne uităm în ochii lor -al celor care se războiau… Am crescut și tot n-am reușit să pricep vreodată rostul războaielor (între timp s-a mai adăugat și impozitul pe venit, la marile neințelegeri personale, dar cu asta nu mi-am mai bătut capul din momentul în care am aflat ca pe însuși Einstein l-a dovedit). Ca să vă faceți o idee cam unde se situează aversiunea mea față de războaie: haina militară nu m-a impresionat niciodată (doar în vreo două filme -cu Tom Cruise și Richard Gere- dar la fel de bine m-ar impresiona și pânza de sac dacă ar fi purtată de sus-numiții); gradele, onorurile, paradele militare, în cel mai fericit caz mă lasă rece; nu am putut încropi niciodată nici măcar o relație de amiciție cu vreun militar de carieră (lipsa mea de respect pentru pasiunea lor îmi transpiră prin toți porii, iar ei sunt atât de pătrunși de importanța a ceeace fac, că inevitabil se lasă cu scântei -și nu de pasiune reciproc avantajoasă); îmi displace până și serialul „Soții de militari”. (În schimb, recunosc că mă pasionează agenții secreți, la fel și trupele speciale -dacă n-ar fi și ei subordonați unor demenți, ce de pace și frumos ar fi pe Pământ- iar răscoalele și revoluțiile, revoltele de orice fel, mi s-au părut dintotdeauna înălțătoare, pentru că ele sunt despre puterea celor mulți și asupriți. Ce-o spune asta despre mine, habar n-am). Ideea e că fiecare celulă din mine face implozie la gândul morții unor nevinovați (numiți arogant „victime colaterale”) în numele intereselor unor mizerabili -sau poate nici măcar, ci doar a unor incapabili să se așeze și să gândească. Adică, să nu-mi spună cineva că o fi greu să pregătești niște „meseriași” pe care să-i trimiți să-i tragă un glonte-n cap -curat și în liniște- oricărui descreierat pe care-l apucă vreun dor de expansiune teritorială sau pur și simplu de arătare a mușchilor. Nu cred că a fost greu niciodată, dar nu s-a vrut. Motivul?! Deja celebrul și ecranizatul Viktor Anatolyevich Bout, îl explică pentru tot prostul. În fine, subiectul e prea stufos pentru o postare și m-am depărtat deja prea tare de ce vreau să spun. Citind articolul de mai jos, prima furie a fost: adică 20% dintre tinerii români ar fi dispuși să meargă la război??? Există oameni, în mileniul III, cu munți de exemple despre atrocitățile războiului în spate, care declară că ar merge la război???… „ 80% nu au chef să-și apere țara” se spune în articol. Hai, sictir! V-ați gândit că poate ne-am săturat până-n gât de gargarele astea, că poate unii au mai înțeles dracului câte ceva din nenorocita aia de istorie, măcar cât să nu dorească să o repete și să moară în mereurăzboaielealtora?! Și când spun altora, nu mă refer la alte țări, ci la niște imbecili care se joacă de-a condusul și împărțitul lumii. Dacă în mileniul III nu ești capabil să rezolvi niște conflicte în liniște, „pe burtă”, cel mai probabil, e pentru că nu vrei cu adevărat. Așa că, ne iertați că vrem să ne trăim viața asta amărâtă, pe care și-așa ne-ați irosit-o cu vârf și-ndesat cu crizele voastre de tot felul și cu lăcomia voastră fără margini! Ne iertați că nu ne înghesuim ca boii să ne împrăștiem mațele pe câmpuri, pentru țară, democrație și alte baliverne! Ne iertați că nu suntem dornici de miros de sânge și bombe, că nu suntem suficient de măreți pentru asemenea idealuri „înalte”. S-a murit deja -suficient și chiar în exces- pentru liniștea de care ne bucurăm azi și pentru chinuita asta de democrație. Ca noi, astăzi, în mileniul III să acceptăm să hrănim cu carnea noastră un război -orice război, de oriunde, în numele a orice- ar însemna să răscolim mormintele tuturor strămoșilor care au murit pentru pacea noastră de azi, pentru ca noi să ne permitem -din păcate, doar în proporție de 80%- o dulce și „penibilă ignoranță”.
Dacă ar fi să mergem pe firul logic propus de comparația cu bătăușul -complet neinspirată în context- unde ajungem?! Când un bătăuș terorizează o clasă întreagă, tu inviți toată școala la măcel?!! Despre asta e democrația?! Pe bune?!! În cazul asta eu nu mai vreau la școală, în democrație, vreau în junglă, că-i mai curat. Ridicol! Domnilor cu „chef„ de apărat țara cu sângele altora, eu știu atât: nimic nu e mai rău și mai absurd decât războiul -războiul adevărat, ăla de-ți umple mâinile de sânge și sufletul de ură. Am o singură viață și consider că oricum vă plătesc prea mult din ea ca să vă jucați voi cu lopețelele de-a ce vi se năzare.
*Totuși, dacă stau să mă gândesc, cred că procentul de 80% e o fericită radiografie a sănătății mintale a populației României, cu vârste între 20 și 35 de ani -probabil ăsta este peste tot în lume procentul celor care „nu au chef” de războaie. Ce folos, însă?! Restul de 20% este exact lingurița de rahat care aruncă la gunoi borcanul cu miere.
Leave a Reply

